معرفی سازنده مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل حرارتی صفحه ای یا پلیت ابزاری است که جهت تامین آنتالپی حرارتی میان صفحه های استیل مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع مبدل حرارتی آب سرد و گرم به طور هم زمان در جریان هستند و دمای میان ۲ سیال منتقل می شود. با توجه به اهمیت و گستردگی استفاده از این نوع مبدل های حرارتی در صنایع مختلف قصد داریم تا در این مطلب به سازنده مبدل حرارتی صفحه ای بپردازیم.

معرفی سازنده مبدل حرارتی صفحه ای

سازنده مبدل حرارتی صفحه ای به گونه ای آن را می سازد تا در صورت احتیاج به هر سیالی، برودت و حرارت به طور هم زمان انتقال داده شود. این نوع مبدل های حرارتی به طور معمول از صفحه های استلنس استیل تولید می شوند و برای استفاده از آنها به دیگ آب گرم نیاز خواهد بود. دقت داشته باشید که این نوع مبدل های حرارتی بر اساس نوع کاربردی که دارند در طرح های مختلفی ساخته می شوند. به عنوان مثال بر اساس سفارش مشتری و نوع نیاز او ممکن است سازنده مبدل حرارتی صفحه ای اقدام به افزایش دادن تعداد صفحات مبدل حرارتی نماید.

تمام صفحات فلزی مورد استفاده در مبدل حرارتی صفحه ای طبق مقررات وزارت بهداشت و همچنین استانداردهای ملی کشورمان از جنس استلنس استیل ۳۱۶ هستند و در نتیجه سازنده مبدل حرارتی صفحه ای نیز باید این موضوع را رعایت کند. به کارگیری فلز استلنس استیل موجب سازگاری مبدل حرارتی صفحه ای با شرایط مختلف آب و هوایی به خصوص هوای شرجی می شود. واشر EPDM یکی دیگر از اجزایی است که سازنده مبدل حرارتی صفحه ای در ساخت این نوع مبدل از آن استفاده می کند. این نوع واشر دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر سیال های نمکی و اسیدی بوده و با توجه به طراحی خاصی که دارد از اختلاط دو سیال با هم جلوگیری می کند.

سازنده مبدل حرارتی صفحه ای
سازنده مبدل حرارتی صفحه ای باید به گونه ای آن را تولید کند که دارای مزایای زیر باشد:

  • در صورت جرم گرفتگی هر یک از صفحات بتوان به راحتی آن را تعویض نمود
  • مبدل حرارتی صفحه ای باید قابلیت کاهش یا افزایش ظرفیت را بر اساس شرایط داشته باشد
  • در صورت سوراخ شدن صفحه به راحتی می توان صفحه سوراخ شده را جدا نموده و تعویض کرد
  • انتقال حرارت در مبدل حرارتی صفحه ای با سرعت بالا منتقل می شود و راندمان این مبدل بالاست
  • نصب و راه اندازی مبدل حرارتی صفحه ای به سهولت امکان پذیر می باشد
  • مقاومت این نوع مبدل در برابر خوردگی و فشار بسیار خوب است