واشر شیر پروانه ای

واشر شیر پروانه ای ، یک قطعه لاستیکی است که با هدف آب بندی انواع شیر پروانه ای در محل نصب به کار می روند. شیر پروانه ای یا Butterfly Valve، نوعی از شیرهای کنترلی صنعتی محسوب می شوند که برای کنترل جریان سیال در یک خط لوله نصب می گردند. این نوع شیرهای کنترل برای قطع و وصل کردن جریان سیال در قسمت های مختلف لوله کشی های صنعتی به کار می روند. استفاده از واشر شیر پروانه ای با توجه به اهمیت عدم نشتی سیال از محل نصب شیرها، لازم و ضروری است.

واشر شیر پروانه ای

واشر شیر پروانه ای

یکی از زمینه های کاری شرکت ره آورد ساعی، طراحی و ساخت واشر شیرهای پروانه ای و ویفری می باشد. آب بندی شیر با سایر تجهیزات ، آب بندی قسمت های مختلف شیر و آب بندی مسیر در حالت بسته شیر ، توسط این واشر انجام می شوند.
در طراحی این واشرها می بایست نکات مختلفی از قبیل انتخاب صحیح پایه کائوجو، خواص مکانیکی آمیزه ، ابعاد واشر ، سایز شیر ، شرایط آب بندی پره شیر با بدنه و آب بندی شیر با خطوط و تجهییزات متصل به آن را مد نظر قرار داد.

انواع شیر پروانه ای در ابعاد و سایزهای مختلف و طبق استانداردهای صنعتی تولید می شوند؛ طبیعتاً واشر شیر پروانه ای نیز متناسب با اندازه های استاندارد این شیرهای کنترل، طراحی و تولید می شوند. واشرهای این مدل شیرها درست در قسمت داخلی حلقه شیر پروانه ای، دقیقاً محلی که شیر به حلقه اصلی محکم می گردد، قرار می گیرند.

در تولید واشر شیر پروانه ای ( سیت آب بندی ) از کائوچوهای مختلف مانند SBR ,NBR , HNBR , EPDM , Silicon , Viton و در صورت نیاز از سایر پایه های پلیمری استفاده میشود .
این شرکت قادر به تولید واشر شیر پروانه ای از DN 32 تا DN 1000 بوده و تمامی واشرهای تولید شده از حداقل یکسال گاراتنی برخوردار می باشند.
واشر شیر پروانه ای از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است . آب بندی شیر با سایر قطعات ، آب بندی پره شیر با بدنه ، آب بندی شیر با شفت یا محور شیر توسط و اتصال قسمت ها به یکدیگر و حفظ یکپارچگی شیر ، حاصل عملکرد این بخش ها است.

نصب واشر شیر پروانه ای

به طور کلی، برای نصب انواع شیر پروانه ای به دو فلنج مجزا نیاز است. فلنج ها به دو سر لوله در محل معین شده متصل می شوند و سپس شیر پروانه ای با ابعاد مناسب، میان دو فلنج قرار می گیرد. آنچه اهمیت استفاده از واشر شیر پروانه ای را در این قسمت توضیح می دهد، امکان نشتی سیال از محل فلنج ها و اتصال با شیر کنترل است. واشر شیر پروانه ای در محل اتصال بین فلج و بدنه شیر، به سمت داخل قرار می گیرد و از طریق محکم کردن اتصالات، احتمال نشت سیال عبوری از درون خط لوله را به صفر می رساند.

انواع واشر شیر پروانه ای در مدل های مختلف ساخته می شوند. این واشرهای لاستیکی معمولاً از جنس پلیمر بوده و در برابر خوردگی، مواد شیمیایی، دما و فشار بالا، ضربه یا کشش، بسیار مقاوم هستند. بدنه شیر پروانه ای از جنس فولاد مقاوم ساخته می شود. از این شیرها در قسمت های مختلف پایپینگ در صنایع مختلف استفاده می شود.

کاربرد شیر پروانه ای در صنعت

مزایای مهم شیر پروانه ای و واشر شیر پروانه ای در صنعت، استفاده از آن ها را برای نصب در خطوط لوله افزایش داده است؛ قیمت مناسب، وزن سبک، کاربری آسان و مقاومت بالا، مهم ترین مزایای این تجهیزات هستند. از واشر شیر پروانه ای برای نصب شیر کنترل در صنایع پالایشگاهی، صنایع غذایی، مواد شیمیایی، تصفیه خانه ها و خطوط انتقال نفت و گاز استفاده می شود.

سایر قطعات لاستیکی مبدل های حراراتی

اجزاء اصلی تشکیل دهنده واشر شیر پروانه ای :

  • بخش آییندی شیر با سایر تجهییزات یا خطوط
  • بخش اببندی پره شیر با بدنه برای جلوگیری از عبور سیال در هنگام بستن شیر
  • بخش آببندی شیر با شفت یا محور شیر
  • بخش متصل کننده قسمتهای آببندی به یکدیگر

 

 

شرایط کاری واشر شیر پروانه ای:

  • حداکثر فشار کاری: class 300
  • حداکثر دمای کاری: ۲۲۰ C
  • مواد اولیه : NBR , SBR , NR , EPDM , SILICON , HNBR , VITON

 

استانداردهای طراحی و ساخت واشر شیر پروانه ای:

  • HARDNESS : ASTEM 2240
  • TENSILE STRENGTH : ASTM D 412
  • ELONGATION AT BREAKE : ASTM D 412
  • COMPRESSION SET : ASTM D 395

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات و همچنین ثبت سفارشات می توانید از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

شماره تلفن ثابت : ۰۲۱۸۸۲۴۱۲۷۳
شماره همراه : ۰۹۱۲۱۰۲۹۱۵۸
آدرس ایمیل : info@rahavardSaei.com
آدرس تلگرام : www.telegram.me/Rahavardsaei
 آدرس وب سایت : www.Rahavardsaei.com