مبدل حرارتی صفحه ای جوشی

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی ( پوسته پلیت )، از اواخر دهه ۱۹۹۰ با هدف تلفیق مزایای مبدل حرارتی صفحه ای واشردار و مبدل حرارتی پوسته لوله ، طراحی گردیده و مورد استفاده صنایع مختلف قرار گرفت .
مهمترین بخش یک مبدل حرارتی صفحه ای جوشی ( پوسته پلیت ) از تعدادی ورق فلزی نازک با سطح مواج تشکیل می گردد . هر صفحه با استفاده از فرآیند جوش کاری به صفحه بعدی وصل شده و نهایتا با قرار گرفتن مجموعه صفحات درون یک پوسته یا بدنه ، مبدل حرارتی صفحه ای جوشی ( پوسته پلیت ) ساخته می شود.
نقش ورق های فلزی ، ایجاد سطوح تبادل دما بوده و آببندی سطوح تبادل دما نسبت به یکدیگر ، توسط فرآیند جوش کاری تامین میشود.
چیدمان خاص سطوح تبادل دما و نحوه جوش صفحات به یکدیگر ، شرایطی را ایجاد می نماید که حرکت سیالهای گرم و سرد را از مجراهای ایجاد شده توسط صفحات ، بصورت یک در میان و متناوب ممکن می سازد.

کاربرد مبدل حرارتی صفحه ای جوشی

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی در کمترین فضا، حداکثر انتقال حرارت با کمترین کاهش فشار را بر عهده دارد و  این مزایایی است که توسط مبدل حرارتی صفحه ای جوشی به مشتریان ارائه می شود. آنها در شرایطی هستند که با همان فضا می توانند تا چهار برابر عملکرد یک مبدل حرارتی پوسته و لوله برسند و به مراتب بهتر از مبدل های حرارتی لوله ای معمولی هستند.. مبدل حرارتی صفحه ای جوشی به ویژه با فرایندهای دمای بالا تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد سازگار هستند. یک راه حل ایده آل برای کار در فرایند های سخت با فشار و دمای زیاد است و می تواند در کار های دفع فاضلاب مورد استفاده قرار گیرد. از جنس فولاد ضد زنگ و آلیاژ هایی چون نیکل، تیتانیوم و … تشکیل شده است و بالاتر از همه در صنعت نفت و گاز، صنایع شیمیایی و همچنین در پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. دارای چهار ستون و همچنین چهار صفحه جانبی است و به دلیل این طراحی، امکان بازرسی آسان و نظافت مکانیکی را از دو طرف فراهم می کند که به سرویس دهنده ترین مبدل حرارتی صفحه ای تبدیل شده است. و به عنوان مزیت آخر، می توان به این اشاره کرد که برای مایعات چسبناک یا دشوار قابل استفاده است.

طراحی مبدل حرارتی صفحه ای جوشی

طراحی مبدل حرارتی صفحه ای جوشیطراحی مبدل حرارتی صفحه ای جوشی به این صورت است که از صفحات راه راه مربع شکل که به هم جوش داده شده اند، تشکیل می شود و قلب مبدل حرارتی محسوب می شود. هیچ واشری بین صفحات وجود ندارد و فقط واشر هایی در پنل های جانبی قابل جابجایی وجود دارد که برای آب بندی خارجی استفاده می شود. این دستگاه حتی امکان دستیابی به دمای ۲ درجه سانتی گراد را فراهم می کند. ضریب انتقال بهتر گرما به اندازه این دستگاه بستگی دارد که می تواند هزینه های نصب، بهره برداری و نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مبدل حرارتی صفحه ای جوشی به صورت ساده یا چند پاس کار می کند و در صورت لزوم، دسترسی به صفحات برای بازرسی و تمیز کردن، فقط با جدا کردن صفحه های جانبی امکان پذیر است. این مبدل برای فشار خلاء کامل تا ۵۰ بار و از دمای منفی ۵۰ درجه سانتی گراد تا ۴۵۰ درجه سانتی گراد طراحی شده است. این طراحی برای یکی از نمونه های مبدل حرارتی صفحه ای جوشی است که در زیر عکس آن را مشاهده می کنید.

انواع مبدل حرارتی

مشخصات فنی مبدل حرارتی صفحه ای جوشی ( پوسته پلیت ):

اجزاء اصلی تشکیل دهنده مبدل حرارتی صفحه ای جوشی ( پوسته پلیت ) :

  • پوسته جانبی
  • صفحه ابتدایی
  • صفحه انتهایی
  • تجهییزات تعیین مسیر جریان
  • سطوح تبادل دما

 

شرایط کاری مبدل حرارتی صفحه ای جوشی ( پوسته پلیت ) :

  • حداکثر فشار کاری: ۱۰۰ bar
  • حداکثر دمای کاری: ۴۰۰ C
  • مواد اولیه سطوح تبادل دما : انواع استیل ضدزنگ ، آلیاژهای تیتانیوم ، الیاژهای نیکل

 

استانداردهای طراحی و ساخت مبدل حرارتی صفحه ای جوشی ( پوسته پلیت ) :

  • API 662 که توسط انجمن نفت امریکا تدوین گردیده و برای طراحی و ساخت مبدل های حرارتی صفحه ای استفاده می شود.
  • ASME Sec VIII که برای طراحی مکانیکی تجهییزات تحت فشار استفاده می گردد.
مبدل حرارتی صفحه ای جوشی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مبدل حرارتی صفحه ای جوشی (پوسته پلیت) و همچنین ثبت سفارشات می توانید از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

شماره تلفن ثابت :۰۲۱۸۸۲۴۱۲۷۳- ۰۲۱۶۶۴۹۶۰۳۴
شماره همراه : ۰۹۱۲۱۰۲۹۱۵۸
آدرس ایمیل : info@rahavardSaei.com
آدرس تلگرام : www.telegram.me/Rahavardsaei
آدرس وب سایت : www.Rahavardsaei.com

طراحی و ساخت مبدل حرارتی صفحه ای جوشی

کاتالوگ مبدل حرارتی صفحه ای جوشی

قیمت مبدل حرارتی صفحه ای جوشی