بهترین مبدل حرارتی صفحه ای

بهترین مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل حرارتی صفحه ای نوعی مبدل حرارتی است که تعداد زیادی صفحه فلزی نازک دارد. این صفحات فلزی باعث تبادل حرارت بالا بین سیال سرد و گرم می شوند. روش کار مبدل حرارتی صفحه ای این گونه است که سیالات سرد و گرم یکی در میان وارد صفحات فلزی مبدل حرارتی می شوند و در آن جریان می یابند و تبادل گرما می کنند. در این مطلب می خواهیم بهترین مبدل حرارتی صفحه ای را معرفی کنیم. این مدل مزایای به خصوصی دارد که شامل موارد زیر است:

۱- می توان سطح تبادل حرارت را در آن تغییر داد.

۲- نگهداری از این نوع مبدل حرارتی آسان است و در صورت خراب شدن نیز، تعمیر آن آسان است.

۳- فضای کمتری را نسبت به سایر مبدل ها اشغال می کند.

۴- مایعی که داخل مبدل ذخیره می شود خیلی کم است.

۵- انتقال حرارت در مبدل این مبدل حرارتی نسبت به سایر مبدل ها بهتر است و در نتیجه بازدهی بیشتری دارد.

بهترین مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل حرارتی صفحه ای به دلیل بازدهی بالا و کار آسانی که دارد علاوه بر خریداران، در میان تولیدکنندگان نیز بسیار محبوب است و تمایل دارند انواع مختلف آن را تولید کنند، بنابراین انواع مختلف آن در بازار وجود دارد که در میان آن ها مبدل حرارتی صفحه ای واشردار، لحیم کاری شده و جوشی بیشترین کاربرد را در خانه و صنعت دارند.

در این مقاله در مورد یکی از بهترین مبدل حرارتی صفحه ای که مدل مبدل واشردار است کمی توضیح می دهیم که با آن بیشتر آشنا شوید.

مبدل حرارتی صفحه ای واشردار

به این مدل مبدل حرارتی صفحه ای، مبدل قاب دار هم می گویند؛ زیرا صفحه های آن به وسیله پیچ و مهره بین دو قاب فولادی محکم شده اند. بین هر دو صفحه یک واشر پلیمری قرار دارد که برای آب بندی صفحه ها از آن استفاده می شود. این واشرهای پلیمری دو قسمت دارند که قسمت حلقوی آن جلوی ورود سیال به صفحه را می گیرد و آن را وارد دهانه بعدی می کند. قسمت دیگر واشر پلیمری، سیال را وارد قسمت داخل صفحه می کند.

از دیگر خصوصیات مبدل حرارتی صفحه ای واشردار باید توجه کنید که تا فشار ۲۵ بار را می تواند تحمل کند. در محدوده دمایی بین ۳۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد کار می کند.

توجه داشته باشید که اگر یک واشر مناسب برای مبدلهای حرارتی صفحه ای واشردار انتخاب کنید می توانید مطمئن باشید که این نمونه مبدل حرارتی صفحه ای فشار ۲۵ بار و دمای ۲۰۰ درجه را تحمل می کند.