اسید شویی مبدل صفحه ای

اسید شویی مبدل صفحه ای

اسید شویی مبدل صفحه ای یک فرایند برای شست و شوی مبدل هاست که به روش های مختلفی صورت می پذیرد. پمپ های اسید شویی برای رسوب زدایی تاسیسات سرمایش و گرمایشی مناسب است و از متداول ترین روش ها برای این کار است که به راحتی می توان از آن ها برای تمیز کردن مبدل های صفحه ای استفاده کرد. اسید شویی مبدل صفحه ای در بازه های زمانی مشخصی صورت می گیرد.  این رسوبات، از منیزیم، کلسیم و سیلیسیوم که در منبع تغذیه وجود دارد، به صورت لایه ای بر روی مبدل های حرارتی صفحه ای تشکیل می شود. لایه های به وجود آمده، مبدل ها را عایق کرده و انتقال حرارت را کند می کنند و باعث داغ کردن یا خرابی مبدل ها، کاهش راندمان انرژی و ایجاد فرسودگی بیشتر سیستم می شوند. به گفته وزارت انرژی، مبدل های حرارتی تمیز برابر با صرفه جویی در انرژی است. اسید شویی مبدل صفحه ای باعث کاهش هزینه های سوخت می شود و همچنین با تمیز کردن مرتب مبدل های حرارتی، برای جلوگیری از احتراق، که اغلب ناشی از مشعل کثیف است، کاهش داده می شود. حداقل یک بار در سال مبدل های حرارتی را بازرسی کنید و در صورت کثیف بودن آن ها را تمیز کنید.

اسیدشویی مبدل صفحه ای

مراحل اسید شویی مبدل صفحه ای

مراحل اسید شویی مبدل صفحه ای به شکل زیر است:

مرحله ۱ – موتور را خاموش کنید

مرحله ۲ – دسترسی به مبدل حرارتی

برای جدا کردن صفحه ها از پیچ گوشتی استفاده کنید تا به مبدل حرارتی ای که در پشت آن قرار دارد برسید.

مرحله ۳ – تمیز کردن اولیه

برای برطرف كردن هرگونه گرد و غبار یا زباله هایی كه بر روی این مبدل حرارتی انباشته شده است از وکیوم های کوچک استفاده كنید.

مرحله ۴ – مبدل حرارتی را جدا کنید

مرحله ۵ – مبدل حرارتی را تمیز کنید

با استفاده از پاک کننده ها می توانید این کار را انجام دهید و بعد آن اجازه دهید تا خشک شود.

مرحله ۶ – مبدل حرارتی را در جای خود قرار داده و صفحات را به آن نصب کنید

این نمونه ای از اسید شویی مبدل صفحه ای یه روش شیمیایی بود. در روش مکانیکی اسید شویی از پمپ های آب با قدرت بالا استفاده می شود که مجهز به دریچه تخلیه اسید می باشند که میتوان مخزن پمپ را از اسید خالی کرد و همچنین این پمپ ها دارای تایمر هستند که می توانید زمان شست و شو را تعیین نمایید.

مراحل اسیدشویی مبدل صفحه ای