آشنایی با سازنده مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدل حرارتی دستگاهی می باشد که انرژی حرارتی را سیالی به سیال یا سیال هایی که درجه حرارت متفاوتی دارند انتقال می دهد. بر اساس این تعریف، دریک مبدل حرارتی دست کم ۲ سیال موجود است که حرارت بین آنها مبادله می شود. مبدل های حرارتی در موارد مختلفی از جمله تامین آبگرم مصرفی، سیستم های گرمایش از کف، کارخانه ها، سیستم های تهویه مطبوع و غیره کاربرد دارند. در ادامه در مورد سازنده مبدل حرارتی پوسته و لوله صحبت می شود.

سازنده مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدل های حرارتی دارای انواع مختلفی می باشند که از جمله آنها می توان به مبدل حرارتی پوسته و لوله اشاره داشت که دارای کاربردهای زیادی در صنایع مختلف است. در این نوع از مبدل حرارتی یک سیال در لوله ها جریان پیدا می کند در شرایطی که سیال دوم داخل پوسته و از روی لوله ها عبور پیدا خواهد کرد. سازنده مبدل حرارتی پوسته و لوله جهت اطمینان خاطر از بابت این موضوع که سیال داخل پوسته از روی لوله ها عبور می کند و در نتیجه انتقال حرارت انجام می شود موانعی را داخل پوسته قرار می دهد.

سازنده مبدل حرارتی پوسته و لوله

سطح درونی لوله با بهره گیری از ۲ لایه رنگ اپوکسی و سطح خارجی با استفاده از رنگ روغن پوشش داده خواهد شد. سازنده مبدل حرارتی پوسته و لوله باید این نوع مبدل را به گونه ای بسازد که پایین ترین حجم و همچنین کمترین افت فشار را داشته باشد. ضمن اینکه این نوع مبدل باید به گونه ای ساخته شود که از حداکثر راندمان حرارتی نیز برخوردار بوده و در عین حال به راحتی قابل دسترسی جهت تمیزکاری و بازرسی باشد.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای انواع گوناگونی شامل آب به آب، آب به بخار، آب به روغن و بخار به آب می باشند. در ساخت مبدل حرارتی پوسته و لوله اجزای گوناگونی شامل لوله، پوسته، هد جلو و عقب و بافل یا همان صفحات نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد. سازنده مبدل حرارتی پوسته و لوله باید مبدلی را تولید کند که دارای ویژگی های زیر باشد:

  • قابلیت به کارگیری در سطح گسترده ای از انواع کاربردها را داشته باشد
  • دارای طراحی مکانیکی مناسبی باشد
  • در حجم کم قادر به ایجاد سطح وسیعی به منظور انتقال گرما باشد
  • به راحتی بتوان آنها را تمیز کرد
  • دارای روش ساخت تثبیت شده و مناسبی باشد

با توجه به موارد یاد شده حتما در هنگام خرید این وسیله به سازنده مبدل حرارتی پوسته و لوله توجه داشته باشید.