تامین دمای مطلوب در سیستم های تاسیساتی و ساختمان ها ، ازاهمیت ویژه ای برخوردار است و حفظ دمای مطلوب از طریق دو فرآیند سرمایش و گرمایش هوا و آب ، با استفاده از چند مبدل حرارتی و سیستم سرمایشی و گرمایشی ( داخلی یا خارجی ) انجام می گردد. مبدل های حرارتی صفحه ای موجود در سیستم های گرمایشی مانند پکیج و دیگ بخار ، در دو مدار مجزا نصب می شوند. یکی از مدارها برای تامین آبگرم مصرفی و مدار دوم برای تنظیم دمای محیط مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از رایج ترین تجهیزات برای گرمایش مکان های بزرگ و استخرها، دیگ بخار است . به مبدل های حرارتی صفحه ای موجود در این سیستم ها اصطلاحا ” گرمکن بخار ” گفته می شود. در این روش با استفاده از گرمای نهان تبخیر و راندمان بالای انتقال حرارت در مبدل های حرارتی صفحه ای ، دما با شرایط بهینه و اقتصادی تنظیم می شود.
مبدل های حرارتی در سیستم های سرمایشی به عنوان کندانسور و اواپراتور عمل می کنند و بسته به شرایط و امکانات موجود ، عموما از مبدل های پوسته لوله ، مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی و مبدل های حرارتی هواخنک استفاده می شود.
طراحی و ساخت انواع مبدل های حرارتی مانند مبدل های حرارتی صفحه ای واشردار ، مبدل های حرارتی صفحه ای جوشی ، مبدل های حرارتی پوسته لوله ، مبدل های حرارتی هوا خنک و قطعات یدکی آنها با قابلیت کاربرد در این صنایع ازعمده فعالیت های این شرکت است.